Translate

torsdag 23 januari 2014

PLUGG

Nu har jag faktiskt kommit igång, och det känns riktigt bra. Har påbörjat kursen som handlar om realia och kultur och har nu sett på tre av de filmer om "The Roman invasion of Britain"....visst jag kan väl erkänna att det är intressant men nu när jag sett tre timmar av film om det och fortfarande har minst tre timmar kvar så känns det lite långtråkigt, det sämsta är nog att jag måste ha internet för att se dem för annars hade jag lätt kunnat sitta ute vid poolen i solen och titta och lyssna på filmerna. Sen är det såklart också jobbigt att veta att detta är bara ena delen av första inlämningen, det är förmodligen lika mycket om det amerikanska....Väntar ju också på boken som ska göra att jag kan påbörja min andra kurs. Bah!! nu vet man att man inte har lov längre.

Ska förmodligen på bio ikväll men filmen vi vill se visas ju såklart inte på en tid som passar...så får se om vi kan få ihop det med en annan film eller dra in till en annan bio lite mer i centrum som visar den filmen lite senare.

Nu ska jag hämta barnen vid bussen om några minuter så ja jag får la röja bort mitt plugg. Puss på er <3

1 kommentar: