Translate

fredag 3 januari 2014

You don't have my number....(Foals)

Idag orkade jag inte gå upp ur sängen, säkert som konsekvens från nyår men gud vad skönt det är att ligga i sängen och mysa. Vaknar av att solen skiner starkt in genom fönstret men då är det bara att borra ner ansiktet mellan väggen och sängen och somna om igen! Så skönt!
Vid elva tvingade jag nog upp mig själv för jag skulle möta Emelie och Thiago vid Holland MRT klockan ett. Idag var Emelies sista dag här i Singapore innan hon reser vidare så vi gick alla tre runt i Holland en stund innan vi drog oss vidare emot The National Museum of Singapore.

På vägen dit stannde vi på ett cafe och tog en limejuice, Emelie en kaffe och Thiago en carrot cake :) Väl inne på museet gick vi igenom alla utställningar som var där just nu. Min och Emelies biljett hade använts på en avdelning redan men vakten som stod där var väldigt snäll och lät oss gå in i alla fall. Han sa att vi turister ska ha roligt ;) vi kan ju inte tjata emot det....hehe!

Det var i alla fall den bästa utställningen och innan man gick in fick man en fin platta att hänga runt halsen och hörlurar kopplade till. Där inne var det sedan the History Gallery och man kunde lyssna på så mycket otroliga saker som hänt i Singapore. Lyssnade speciellt på en intervju med två flickor som blivit inkallade i indiska armén och en om Opium. Men jag tror att man kanske ska ta en heldag på bara den utställningen och gå igenom där själv och verkligen ta sig tid att lyssna på allting som man vill lyssna på. Vi kände nog idag att vi hade lite tider att passa och sen när man är tre så blir det lätt att man stressas lite av att hålla koll på vart de andra är, och försöka hålla samma tempo...men ja så vi var väl lite besvikna och jag var mest för att jag trodde att de andra utställingarna skulle vara lite större och lite coolare. Haha hade väl byggt upp lite förhoppningar som inte kom till mötes men det är ändå ett väldigt intressant museum.

Inne på muséet var den en snubbe som när vi kom in i ett rum stod med handen nere i byxan. Och det var liksom inte den där lite diskret rätta till paketet utan han verkligen grävde runt! så otroligt äckligt kände vi....så sen under resten av vandringen höll vi koll på vart han var och vilken dörr han tog i för han hade handen i byxan i varje rum jag såg honom tror jag, kanske var ett där jag faktiskt inte såg honom med handen nere i byxan.

När vi gick därifrån kände vi oss lite låga på energi så vi stannade och fikade på Swissbake. Supermysigt och skönt att den kulturen ändå finns här lite.

Hem till familjen här och Mia hade lagat en jättegod middag till oss. Så vi satt alla och åt och sen skrev Emelie och Thiago i Erling/Ås gästbok och sedan var det tyvärr dags att säga hejdå... :( Kommer sakna dig Emelie <3 det kommer att kännas tomt här nu när du ändå varit här i över en månad med oss. Men vi ses hemma i Sverige kanske till sommaren eller någon annan gång. Du är välkommen att fira 20 år med mig iaf ;)

Imorgon åker de andra till Bali och jag ska börja intensiv plugga för att få klart inlämningarna till sista dead-line den tionde. Kanske till och med kommer att orka göra the extra assignment, tvekar men det blir nog bra :)
Nu ska jag sussa gott! puss och kram på er <3



















3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det var fint, kanske om vi har någon dag ledig och ni vill så kan vi ta det :) vi kan väl se :) <3

      Radera