Translate

fredag 31 januari 2014

Chinese New Year

Gott nytt år alla! Nu inleds hästens år i den kinesiska räkningen och vi har gjort lite sightseeing i Chinatown! Där var otroligt dekorerat och mycket prydnader som såldes för att pynta hus och lägenhet. Dock missade vi nog de uppträdanden som kanske var....får googla lite kolla när det egentligen skulle vara där ;) 

Morgonen spenderades vid poolen och avslutades med en sen lunch inne i chinatown. Mamma och pappa är nu båda lite lätt röda i sin hudton men med deras fina pigment (som jag inte fick ärva genom dessa gener) så är väl det röda brunt imorgon! Pappa kommer nog då dessutom att gå om mig i färg.... Haha men än sålänge får jag ändå känna mig lite brun :) 
Köpte en klänning inne på en butik som hette Isle och den sponsrade ni mormor och morfar :) väldigt fin långklänning, svart med ett beige batik mönster nertill :) hade den på mig på kvällen nu när vi åkte in till chinatown igen efter en paus vid poolen här hemma. Men det blev mest att gå runt och titta, ta lite kort och sedan åkte vi till arab street för att känna in atmosfären. Ska dit någon dag för att kolla lite i butikerna och gå på massage! :) gott! 

Nu sitter vi och gottar oss på balkongen och har ätit utav farmors goda kakor och mormors goda knäckebröd. Tur att man kan skicka sådant och att det klarar en resa till andra sidan jorden :) puss och kram på Er ❤️ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar