Translate

måndag 9 december 2013

Andra advent, andra ljuset tänt

Jag hade ju nästan glömt av att det var andra advent idag...hoppsan!
Vi har nu sett en tredjedel av julkalendern, en vana att vi gör det varje kväll här, kopplar upp datorn på teven och ser på julkalendern.
När första ljuset brinner står julens dörr på glänt och alla männskor glädjas att fira få advent.
När andra ljuset brinner då är Lucia här, hon bjuder oss på kaffe och bud om julen bär.

Idag fyller Majsan år! Tyvärr hittade jag ingen bild på dig på min dator så du får en fin liten textsnutt och en bild på en tårta här istället ;) Ja må du leva, ja må du leva. ja må du leva uti hundar och får. Javisst ska du leva, javisst ska du leva, javisst ska du leva uti hundar och får.....HURRA! HURRA! HURRA! Grattis på födelsedagen. Hoppas att du får en fin kväll tillsammans med goa vänner.

en liten tårta till Majsan ;)

Bild ifrån förra julen hemma <3

5 kommentarer:

  1. Ja har ju en jättefin adventsljusstake den får jag ta ner från vinden. Pussar o kramar o förresten glöm inte att jag älskar dig <3

    SvaraRadera
  2. Ja har ju en jättefin adventsljusstake den får jag ta ner från vinden. Pussar o kramar o förresten glöm inte att jag älskar dig <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det klart att du ska ta ner den och använda den :) så som vi släpade på den förra året ifrån butiken och hem ;)
      Ja och ta ner mina tomtar med 0:)
      Jag älskar dig med mamma <3

      Radera
  3. Glad andra advent på dig med din lilla pussgurka!!
    Jag har ju också en sådan julljusstake som jag inte har tagit fram...
    Har för mig att jag la ned den i originalkartongen så att den skulle få plats..

    Puss på dig J!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, fram med de fina stakarna :) klart att de ska pryda köken i kalla mörka december. (varma ljusa för mig dock)
      pussar <3

      Radera