Translate

måndag 9 december 2013

Sushi x2

Ja...idag blir det bara lite text. Har inte gjort så mycket, åkte in till VivoCity på morgonen för att Emelie skulle posta paket, sen köpte vi med oss Sushi till oss och Ronja som vi skulle ha till lunch. Filmdag var vad som stod på agendan idag och tillhörande köpte vi såklart en sådandär käck liten bunke med Strawberry Cheesecake glass.
Ronja stack iväg på utflykt till staden och jag och Emelie somnade gott på varsin soffa till filmen Berättelsen om Pi. Den är så otroligt fin och vacker i bildspråk och utformning men vi var trötta...vaknade när alarmet ringde för att gå och hämta barnen. Läxläsning och idag var POW faktiskt ganska klurig, i alla fall när det kommer till att man ska kunna ledsaga en elvaåring till att lösa den. Tror förresten att jag missat att lägga upp förra veckans POW så båda två kommer kanske i morgondagens inlägg.

Min telefon har börjat krångla nu med så jag kommer inte åt Wi-Fi med den....ungefär samma problem som drabbade den jag lämnade in i början på sommaren :/ ska prova med att göra programuppdatering och bara hålla tummarna för att den mirakulöst ska fungera som vanligt igen och att jag dessvärre kommer att behöva lära mig allt om den nya designen... :/ Så ja är det så att någon av er försöker nå mig via facebook eller här på bloggen så kanske det tar lång tid innan jag svarar för måste sitta vid datorn för att kunna läsa eller svara. Det är ju ändå lite mer socialt att sitta i soffan med en telefon än med en stor dator...men ja jag försöker kolla lite då och då under dagen också.

Imorgon är det tidig uppstigning för att komma igång med pluggande och ska försöka hinna med att städa ur bokhyllan här. Noah ville hjälpa till så jag tänker att jag kan börja på morgonen och sen får han hjälpa till när han kommit hem och vi är klara med dagens läxor.

Jag ska snart lägga upp min lista på de saker som jag vill göra innan jag lämnar Singapore. Tänker att det kanske kan vara kul om jag hittar lite länkar så att ni skulle kunna klicka er in och se om ni tycker att det verkar som en bra sak att ha med på listan.
Någon dag snart är jag riktigt sugen på att bara ta en ligga-vid-poolen-och-steka-hela-dagen dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar