Translate

torsdag 12 december 2013

Lusselelle lusselelle.....

Åh jag fattar inte varför jag är så trött...idag har jag sovit till och från nästan hela dagen tills barnen kom hem. Emellan har jag nästan gjort klart en inlämning och självklart hela tiden haft musikhjälpen att lyssna på och se på.

Idag gjorde jag en variant av enchiliadas till middag. Blandade köttfärsen men kidneybönor och istället för tomatpure använde jag chunky tacosalsa. Sen lägger man köttfärsen i tacobröd som man rullar ihop och lägger i en ugnssäker form. River ost uppepå och kör in i ugnen tills osten smält. Idag eller ja imorgon får det väl bli men det behöver handlas :) precis som i alla hus så tar ju saker slut och hemma kan jag enkelt bara ta bilen eller bussen och handla men det är lite krångligare här ^^ nu ska jag sätta på mig ansiktet och sedan promenera bort till kyrkan för att hjälpa till med lussefirandet. Nu måste ju julstämningen börja infinna sig, eller? det är ju trots allt bara 12 dagar kvar till julafton :O Måste fixa julklappar till familjen här nere också.

Här får ni på köpet en härlig lite julig/lucia bild på mig ;)
mwohaha, sånt här kan man roa sig med när man har tråkigt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar