Translate

fredag 13 december 2013

Lucia!

Nu är det faktiskt den trettonde december redan och jag har precis kommit hem ifrån Lussefirandet uppe på kyrkan. Så otroligt vackert var det och kören sjöng så fint. Jag har ju varit med i kören och övat men jag har inte varit med på något uppträdande och idag var det sista. Kören har verkligen legat i och gjort hela åtta uppträdanden och de stackars barnen är nu helt slut. Men så bra de har gjort det, de förtjänar verkligen en riktigt god natts sömn.

Har varit kvar efter själva firandet och städat och plockat undan och roddat tillbaka med bord och stolar och utemöbler. Det är väldigt mycket arbete som läggs ner i ett evenemang så verkligen bra jobbat alla fina volontärer som har hjälpt till att få kvällen att bli just så perfekt som den blev. Julstämningen infann sig lite smygande då solen hade hunnit gå ner när uppträdandet ägde rum. Drack glögg och åt julgröt. Vi hade egentligen tänkt att dra ut och ta några öl med Ronja nu som en sista grej innan hon åker på söndag men det passade inte riktigt, så det får vi istället ta på en reunion någon gång, försöka få ihop oss som varit/är här nere nu och bara tjöta lite på en krog i Göteborg.

Imorgon ska jag med Hampus och vara bussmamma ^^ haha kan bli skönt att ha något att göra imorgon så att jag inte hamnar i sängen en dag till sovandes till och från.
Hittade lite sköna bilder från när vi firade Ronja, så här är ett litet urval.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar