Translate

tisdag 17 december 2013

Sentosa!!

Idag har jag varit med Emelie på Sentosa resort World. Vi åkte vid tio och tog gåbron över till ön som ligger mitt emot VivoCity. Det var typ bara femhundra meter att gå så det var ju ingenting :)
När vi kom dit gick vi först runt lite där alla de stora och dyra attraktionerna var så som universal studios, S.E.A Aquarium och water world och lite andra sådana coola saker, men vi kom ganska snabbt underfund med att det inte riktigt höll för vår budget utan vi tog den lilla söta bussen ut till stranddelen av ön. Vi åkte runt hela linjen med the beach tram innan vi hoppade av så att vi hade sett alla de olika delarna innan vi bestämde oss. Vi började i alla fall på Parawan beach för där låg "the southern most point of continental Asia" (BAM, BAm, Bam, bam) det var inte så himla speciellt egentligen mer än att jag kan säga att jag har varit på den sydligaste punkten på den fasta kontinenten asien. Smaka på den du!

Låg och solade på stranden ett tag efter ett dopp, det var inte så farligt som jag trodde, alla har liksom sagt att man skulle ha oljefläckar på kroppen efter att ha hoppat i och att det skulle vara så mycket skräp som låg i vattnet men det var helt okej, Det var så skönt att få bada i saltvatten igen, även om man kände att det inte var det fräschaste vattnet jag badat i...Det låg lite plastsaker som skräpade runt och någon verkade ha hoppat i med sin ö-karta men annars var det ganska okej. Jag kunde dock inte se mina fötter när jag var ute på 1.20 meters djup, men dusch direkt när man steg upp så kände man sig okej igen. Det var ju riktigt svalkande att få hoppa i havet.

Vi gick vidare och jag var nära på att bli nerdragen i havet med ett killgäng som skämtade med sin kompis. På något sätt lyckades lilla jag hamna mitt i deras lilla vägg men som tur var släppte den ena killen så att jag hamnade i en lucka. Så söta alla asiaterna som blir så nervösa så fort det är något som händer eller nästan hände. De bad så fint om ursäkt och jag bara skrattade för det hade ju varit så typiskt att bli neddragen med väska och kamera och allting.

Vi gick en bit bort till nästa strand som heter Siloso beach och där har vi kanske planer på att spendera nyår. Det ska vara ett stort beachparty där för att fira in det nya året och det verkar väldigt coolt. Vi hittade en massa roliga skyltar som de hade satt upp som typ såg ut som vägskyltar och sedan hittade vi också en fin billabong butik. Hittade en väldigt söt strandklänning men det kändes lite dyr, så vi gick istället och satte oss på Mambo beach bar och beställde varsin Chang. Så otroligt gott med en riktigt kall öl på stranden! AAAH!!!

Sen tog vi tåget till vivo och mötte upp Mia för lite julklapps shopping. Jag har börjat hitta lite grejer men det är ganska svårt att komma på, vissa är enkla medan andra är mycket svårare men jag tror att jag kanske har klurat ut det snart :) Köpte ett par shorts till mig själv idag och ett fint nagellack så nu kan jag börja måla naglarna igen, har varit så tråkig med det sen jag kom hit....

Handlade mat och sedan lagade vi middag hemma, sen men otroligt mysig middag. Mias väninna (usch vad det låter gammalt men aja) var här på middag och det är så mysigt att bara få sitta med och lyssna och prata lite :)
Några av bilderna kommer här nu men det var ganska många som jag ville lägga upp här så imorgon när ni vaknar kommer det att finnas en bildbomb här på bloggen ;). Men nu ska jag sova  Puss och kram på er <3










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar