Translate

söndag 8 december 2013

IKEA bring me xmas

Idag har jag och Emelie tagit en riktig långpromenad. Vi tänkte att vi skulle gå till IKEA för det låg bara 4km längre bort. Det visade sig vara lite krångligare än vad vi hade trott, fick en fint skriven vägbeskrivning av Mia men vi lyckades ändå svänga av för tidigt och fick gå längs med West Coast High Way istället för att gå igenom djungeln och parken. Nästa gång vi går det tar vi fina vägen eller så går vi bara runt i parkerna. Men inget ont som inte för gott med sig, hittade ett billigt sushiställe där vi köpte lunch och riktigt gott iste (peach) smakade precis lika bra som den vi brukar ha på sommaren mamma :)

Efter att vi gått i nästan en och halv timme (plus lite fönstershoppingtid) så kom vi fram till IKEA och gud vad det är skönt med IKEA när man har lite hemlängtan. Man kan nästan gå runt och låtsas att man är i Sverige, hemma. Enda skillnaden är nästan bara folket som man möter, även om det är många västerlänningar på IKEA. Oj nu blev det många IKEA här men aja....köpte i alla fall en liten påse med Juleskum, och en liten julmust. Var lite besviken för det var någon krydda som tog över lite för mycket i musten men Herre vad gott det var. Det tillhör ju julen så det var himla gott att få i sig lite svenskt. Hittade också att de har massa roligt så dit ska jag snart tillbaka för att bunkra upp med lite go cider, godis, choklad och kakor. 

Legat ute vid poolen i en timme kanske och sovit, vänt på mig, somnat lite igen, skulle egentligen försöka plugga lite men jag har haft noll motivation idag...låg med fötterna i vattnet för att det inte skulle bli för varmt. Imorgon blir det nya tag och nu är det bestämt att den är en pluggdag! 

Vart uppe i kyrkan nu på kvällen för konfirmanderna skulle ha en liten mässa om kärlek och behövde få lite mer stöd i form av församling. Emelie gjorde våfflor till oss alla och ja la upp de snyggt på faten. Klarade ändå nästan hela gudstjänsten utan att fälla några tårar, men det känns tufft när man väl får tid att tänka. Hemlängtan blir ju också större i dem stunderna....

Men over-all får jag ändå säga att jag har haft en bra dag. Har köpt en ny ryggsäck också...eller ja ny, har köpr en ryggsäck för hade ju ingen med mig ner hit...Riktigt nöjd med den är jag och Emelie fick hjälpa mig att pruta lite, jag är så grymt dålig på allt sånt.

Åh min gamla gymnasieklass har reunion idag och jag missar det :( För er från klassen som ibland läser här så kan jag berätta att jag grymt gärna hade varit med och druckit, dansat och festat med er, precis som våra gamla klassfester. Hoppas att ni får en riktigt skön fest och jag hoppas vi har en till till sommaren så att jag också kan vara med :)

Att våffelhjärtan kan sprida så mycket gemenskap och kärlek är ju bara fantastiskt


haha ett kort som jag tog bara för att ni skulle få någon bild här på bloggen ;)

Slog in lite julklapp här förut, blev riktigt nöjd med resultatet

Såhär ser mönstret ungefär ut på min nya ryggsäck. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar