Translate

onsdag 25 december 2013

Julafton!

Idag....eller ja igår blir det ju nu för mig eftersom klockan faktiskt är över tolv, men jag har ju inte lagt mig ännu så ja jag vet inte riktigt om jag ska skriva igår för det känns fortfarande som idag?! hehe sug på den karamellen.
Ja i alla fall så det jag ville säga vara att det var Julafton! min allra första julafton utan mamma och pappa, och resten av släkten och dessutom den första som spenderas i kyrkan och i ett annat land. Vi var ju i Spanien vid julen för några år sedan, 2007?, men då kom vi ju hem på julafton och firade ju lite smått ändå. Det är alltid roligt att få pröva på något nytt men jag måste ändå säga att det känns lite konstigt, har nog inte kunnat greppa riktigt att det är jul även fast jag veta att det ju är det.
Det har varit riktigt kjempe göj (haha slänger in lite norsk mitt i allt) att få vara med om julen uppe i svenska och norska kyrkan i Singapore. Så mycket mat som har lagats till julmiddagen och så mycket folk som kom på både gudstjänsten på dagen och sedan på middagen på kvällen. Gudstjänsten var så fin och barnen fick vara med och spela teater om när Jesu-barnet föddes. Så fint var det och en sådan härlig stämning. I köket har vi gått och sjungt nu efter middagen medan vi har diskat upp efter alla och alla har varit så himla glada trots stressen som var mitt under rusningen när alla skulle ha mat. Riktigt god mat blev det och en stor eloge till alla de frivilliga som har hjälpt till i köket under veckan, och alla de som var kvar och hjälpte till idag och gjorde dagen så bra som den var.

På morgonen här hemma öppnade vi lite paket efter en mysig grötfrukost. Öppnade alla de paket jag fått skickat hemifrån och även några härifrån, så tack så hemskt mycket allihopa för de fina julklapparna. Imorgon ska vi öppna resten för då kan vi fira jul i lugn och ro alla samlade. Efter paketöppning så satte vi på polarexpressen på datorn och jag mös med Noah och Thyra, tyvärr behövde Mia och Gudde redan sticka till jobbet men vi hade det riktigt mysigt ändå. Linnea kom på snabbvisit och önskade God Jul, det var mycket trevligt. Och efter det var det dags att ta på sig de nya julkläderna, sätta på sig ansiktet och ge sig iväg emot kyrkan för Gudstjänsten. Så otroligt mysigt Gudtjänst med drama, sång och mera sång. Mia spelade ängel och var mycket trovärdig som det :)
Gick upp med barnen och kollade på Kalle Ankas jul, en äldre version för det var på skiva så det var ingenting ännu som var bortredigerat och den nya hälsningen var från Nalle Puh och hans vänner. Vilken var det som var ny iår? var det ifrån Frozen??
Jag har skypat med hela familjen inatt nu också när jag kom hem från kyrkan. Så roligt att få se allas ansikten igen :) Skickades runt där i surfplattan från den ena till den andra. nästan så att man inte tänkte på att jag var på andra sidan jorden. Och Mimmi hade ju självklart fått en hel del julklappar, hon är ju helt galen i paket!! Saknar er alla hemma så mycket nu under jul, men det blir väl bättre sen tänker jag ^^ kan ju inte gå runt och tänka på det hela tiden...men jag är så sjukt tacksam över att få ha den här upplevelsen så jag klagar inte för fem öre.

Nej nu får jag nog faktiskt ta och tvätta bort sminket och gå och lägga mig det är uppstigning imorgon med ju, haha precis som alla andra dagar, nej inte dem som man ligger i sängen hela dagen men ja ni fattar ju ;)








 Syns kanske inte så väl men detta är iaf när det var dans kring granen ute på parkeringen...


 Tomtenissen han hamnade såklart i poolen när alla klapparna var utdelade.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar