Translate

onsdag 18 december 2013

Barnkalas!

Idag var jag uppe vid sju för att få barnen till skolan, haha visserligen gick jag och la mig igen när deras buss hade gått men jag har ändå vart sjukt trött idag ^^ 

När barnen kom hem från skolan så skulle vi gå på treårskalas så Emelie och jag åkte till West Coast Plaza och market för att försöka hitta lite glittriga saker till födelsedagsbarnet. Vi lyckades inge vidare där så vi drog oss mot ChinaTown. Vi köpte ett par söta kinesiska tofflor, ett diadem, nagellack, halsband, en väska och en mycket fin tamburin med en fin målning på. Hon var väldigt glad i nagellacket men det kan ju inte ha själv ännu utan mor hennes får hjälpa till. vi gjorde ju en liten tabbe och trodde att hon fyllde fyra men det verkade som det gick bra ändå. (hehe tjejen med koll)

Lyckades också shoppa lite små julklappar också som jag i pluggpauser ska slå in imorgon har jag tänkt. Sen tänkte jag nog också att jag imorgon kväll ska dra in till stan och ta mysiga foton på julbelysningen, får se om det blir imorgon eller inte men jag måste ju in nu innan det blir för sent. Hoppas att det inte regnar som det gjort ikväll bara :)
Jag var ute och simmade i regnet nu på kvällen, att man kan känna sig så lycklig av lite regn och motion. Jag låg och skrattade för mig själv när det gick över från duggregn till ösregn och det var så befriande och skönt att få känna dropparna mot huden. Jag tvingade dock upp mig själv när jag såg att det började blixtra igen och det hemska dånet hördes i himlen. Köpte en ny bikini idag till mig själv på H&M:s rea, en grön underdel och en klarblå överdel. Inte så matchande men skitsamma, det är ändå ingen som behöver bry sig. 

Imorgon är det uppstigning tidigt igen för barnen ska ju till skolan då med... ;) Ska imorgon skicka med dem kanelbullar och köttbullar som de ska bjuda på i klassen för de har julavslutning imorgon. Sen är det Holidays. Så kom på nu just precis att fredag är sista dagen som jag kan åka och handla juklappar om jag ska få det klart utan barnen så det får nog bli en shoppingdag. Men nu ska jag sova för jag ska orka med imorgon, kommer nog ta min lilla middagslur som vanligt imorgon någon gång vid två eller tre ;) Puss på er <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar