Translate

söndag 22 december 2013

Det finns en eld som brinner...

Min kärlek har du för alltid, den är vit som en snö. JUL!! om bara två dagar är det julafton och det är helt sjukt ju... :O det är redan den fjärde advent ju!!

Har fått tillbaka ett konstigt sår på min handled som jag brukar få hemma i Sverige på vintern och hösten, så jag har ju trott att det varit att det vart torrt i luften och så...men nu tänker jag att det kanske är kontakt eksem som kommer där hela tiden :O kanske kan komma från mina kamera rem eller från kläderna. Men men, det försvinner ju som tur är efter ett tag med salvor och smörjor.

Idag gick jag upp i tid för att jag skulle göra julköttbullarna och sedan plugga och hinna göra så mycket som möjligt. Köttbullarna blev klara snabbt och jag tycker nog ändå att de är godkända i smaken, kanske lite undersaltade men det är försent att göra något åt nu. Sedan har jag pluggat, pluggat och pluggat och har nu lämnat in den andra inlämningen i kursen och klar med första kapitlet på tredje. Äntligen börjar jag se ljuset i tunneln. Tackar Ruth så hemskt mycket för hjälpen med de uppgifter som jag bara inte klarar i mitt huvud :)

Barnen har varit uttråkade idag eftersom Mia och Gudde har behövt jobba och jag behövt plugga så imorgon får jag nog dra med dem ut och hitta på något roligt, tänker att jag kanske kan övertala dem till att tycka det är roligt att gå på sköldpaddemuseumet, eller något liknande. Vi får väl se vad det blir iaf. Kanske kan få dem att hjälpa till att julstäda hela lägenheten?! (planer smids med sådant där nu-ska-jag-erövra-världen-elak-professor leende)
Vad gäller kvällen återstår att se, jag funderar på att baka det julgodis som ska göras men först blir det lite mer plugg, kanske kan göra klart ett halvt kapitel till i alla fall.

Har inte tagit några bilder idag så ni får några fler ifrån skateparken istället...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar