Translate

lördag 14 december 2013

Fredag den trettonde

Natten går tunga fjät runt gård och stuva, kring jord som sol'n förlät skuggorna ruva..... Ja det kan man väl kanske inte säga om stämningen och vädret här nere men låten är ju ändå väldigt fin. Har faktiskt inte firat lucia alls idag, men firade tillräckligt igår för att det ska gillas.
Idag har jag varit bussvakt tillsammans med Hampus och en mamma. Det var bara tio barn som skulle med bussen idag så det var verkligen inte någon svår uppgift. Väl på svenska skolan var jag med och hjälpte till i biblioteket, det var faktiskt riktigt roligt och fick själv lånat med mig en bok och en DVD. Lånade "en blomma i Afrikas öken" har sett filmen men inte läst boken så jag tänkte att den kunde vara bra, och på film lånade jag "Simon och ekarna". Jag hade tänkt att jag skulle gå och se den då när den gick på bio hemma men gjorde aldrig det så nu när den stod där i hyllan och ingen hade lånat den när lånetiden var slut så lånade jag den istället. 

Efter skolan följde jag med ut och käkade på i arabkvarteren. Där är så himla mysigt på kvällarna och så grymt mycket folk idag en fredag kväll. Vi åt på Blue Jaz Cafe där de också har live musik varje fredag, vilket höjer stämningen ganska mycket :) Det var riktigt mysigt, efter maten gick vi runt lite och kollade i de butiker som fortfarande hade öppet och sen gick vi alla och fick massage. Jag fick fotmassage och sista 15 minutrarna fick jag nack och axel massage. Fy F*N vad ont det gjorde och Gud vad skönt det känns nu efteråt. Jag kan ju ganska lugnt säga att jag är stel i nacke och rygg så att få lite djupgående massage där var precis vad jag behövde tror jag. Fotmassage är ju så underbart här, nästan så att man borde utbilda sig här nere och ta med sig det hem. Har dock fortfarande ont i svanskotan sen jag trillade så jag kunde inte riktigt sitta på ett bekvämt sätt och njuta så mycket av massagen som jag borde ha gjort. MEN det var ändå helt gudomligt skönt!!! 

Snart har barnen Holiday och då kan vi hitta på massa mysiga saker på dagarna och sedan massa mysiga saker på kvällarna för de inte behöver upp så tidigt dagen efter :D Jag och Emelie planerar dessutom att gå på zoo och nattsafari :) 

Haha upptäckte nu ett stort blåmärke under mitt vänstra knä....gissa vem som trillade i trappan igår?? Med två stolar i famnen.... så otroligt klumpigt. Tyckte väl att det kändes lite konstigt under massagen att jag skulle vara öm där.

Nu ska jag lägga mig och läsa lite i min nya bok och sedan ska jag sova och försöka att inte drömma massa som väcker mig. Imorse drömde jag helt sjukt verkliga drömmar om att jag vaknade och såg datorn och inte kunde öppna ögonen nivet så som det kan vara när man är riktigt riktigt trött. Och svarade på något sms som jag hade fått men jag kunde inte se riktigt vad det stod, så sjukt läskigt. När jag sedan vaknade på riktigt så såg allting precis likadant ut som det hade gjort när jag hade vaknat i drömmen, fast jag kunde ju öppna ögonen såklart. Freaky stuff!!







En helbild på min ryggsäck, kanske inte den skarpaste men men....

3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det är väldigt fint vi ska helt klart gå ut och äta middag här en dag när ni är här nere :D

      Radera