Translate

fredag 6 december 2013

Ronja 20 år!!

Vad är det för dag idag? är det en vanlig dag idag? nej det är ingen vanlig dag för det är Ronjas födelsedag! Hurra, Hurrra, Hurra! 
Grattis söta bästa Ronja på din 20 års dag. Och tack för att du funnits här de sista dagarna <3 det betyder verkligen mycket för mig <3 hoppas att du har haft en helt grym födelsedag med både julbak och filmtittande. 

Dagen har varit långsam och trög...orkar inte skriva varför men alla mina närmsta kan fatta eller vet redan. På eftermiddagen blev det i alla fall enklare för då var det dags att fokusera på spelling, math and POW. 

Efter middagen bestämde jag och Emelie oss för att vi skulle dra till affären och köpa lite vin så vi fick låna barnens sparkcyklar och sparkade ganska glatt iväg. Det är faktiskt nästan dyrare med vin och alkohol här i Singapore än vad det är i Sverige så det slutade med att vi kom hem med två flaskor vitt vin och två flaskor Chang öl. När jag skulle betala i kassan kollade kassörskan bara på mig som om, ska du verkligen köpa det här?? Drog fram mitt leg och motvilligt gick hon med på att jag var född 94. Hon la dessutom till, "well you still look very young" thank you sa jag och betala glatt för alkoholen. 
Körde sedan hem på våra sparkcyklar som var för små med klirrande kassar, man blev lite utstirrad för varje busshållplats som vi klirrade förbi, men vem orkar egentligen bry sig. Under tiden gjorde Ronja och Linnea julgodis tillsammans med barnen och när vi kom hem spelade vi spel, drack vin och åt julgodis. Ett vad jag tycker var ett ganska lyckat firande för Ronja ändå. En mysig hemmakväll med snacks och god dricka. 

Nu måste jag sova för imorgon ska jag med Emelie in till ambassaden och sen ska vi se om vi kan shoppa lite. Jag behöver nya smycken och kanske något nytt klädesplagg. :) 
Grattis fina Ronja! Man behöver inte växa upp bara för att man fyller 20 ;) <3







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar