Translate

fredag 27 december 2013

Annandag jul

Idag har varit en helskön slappedag. Det är ju så underbart att få sova länge och bara känna att man faktiskt inte har några som helst måsten på sig under dagen.
Noah sov i mitt rum med mig inatt och jag somnade riktigt snabbt till hans djupa andetag efter en lång kväll, klockan var ju ändå nästan fyra på morgonen.

Jag har spenderat dagen i mina nya helt underbara thaibyxor som jag fick av Emelie i julklapp, och suttit i fotöljen och läst ut en bok som jag hittade här i bokhyllan. En ungdomsbok, så skönt att läsa någon lite mer oseriös och lättläst bok emellan lite mer vuxna böcker. (Jag antar att man fortfarande är ganska barnslig ibland trots att man nu är nitton och ett halvt och två dagar)....ja, jag har sedan jag varit liten skämtat om att alla får presenter varje jul bara för att jag fyller ett halvt år äldre. Måste tacka mina fina föräldrar för det fina upplägget med att ha exakt sex månader mellan presentutdelningarna, kan det bli mer regelbundet? ;)

Haha i alla fall så har vi kört lite taberas på julmaten och man känner ju att den maten är lite för tung för att äta mycket av i denna värme och magen är inte så glad på en... men det är det värt för det är så underbart gott med svensk julmat! Jag har dock saknat din paté Karin nästan så att jag vill önska mig en i födelsedagspresent när jag är hemma igen till sommarn. Vi har kollar på The Lone Ranger och det går verkligen att komma ifrån det faktum att Johnny Depp är sjukt snygg trots att han börjar bli gammal, men samtidigt så är ju ålder också bara en siffra. Han har dessutom nästan bara blivit snyggare tycker jag nog.....finns inte många filmer med honom där man kan tycka att han inte ens ser lite bra ut!! Nu på kvällen har jag och Gudde kollat på Elysium, innan vi startade filmen sa jag att det var en inte biovärd film men hemmakvällsokej, efter slutet på filmen så höll han med mig. Jag tycker att det är en film som är värd att se men jag tycker att ska man se den så ska man också reflektera lite över vad det är man egentligen ser och vad filmen vill säga. Budskapet och sensmoralen i filmen är ganska tydlig men jag tycker att man bör tänka efter efteråt och verkligen ta in bilderna. för egentligen är den nog inte så olik hur världen kan se ut idag från en människas perspektiv.

Skypade med mamma idag i säkert nästan en timme :) så mysigt att man kan ha kontakt på det sättet trots att man är sju timmar ifrån varandra i tiden och så sjukt många mil långt bort! Ska börja kolla upp lite vad vi ska hitta på när ni kommer ner och så, så då kan jag verkligen känna att det börjar närma sig. Tiden går ju väldigt fort och snart är det dessutom ett nytt år. Ska man börja signera allting med 2014 helt plötsligt, det kommer ju aldrig att gå, har ju ungefär precis vant sig vid att skriva 13 istället för 12 ju... ;)

Hur som helst så blir det nog bra, ska gå och lägga mig och försöka komma upp i hyfsad tid imorgon för att hinna göra någonting på dagen iaf ;) Ska väl också komma iväg och köpa en tröja till brorsan också och hoppas på att den finns kvar :D Puss och kram på er alla mina fina och God fortsättning.
Här är bilderna på det lilla gymmet som jag så fint har lovat er den senaste månaden ;)


3 kommentarer:

  1. Görmysigt att skypa o ingen som störde :) pappa på golfbanan o Fredrik o Elin sov i kba längtar tills vi e hos dig o räknar ner pussar o kramar

    SvaraRadera
  2. haha nej det är lite skillnad på att sitta själva och att sitta hela släkten :) pussar och kramar <3

    SvaraRadera