Translate

söndag 15 december 2013

rollin' in the deep

Idag har jag faktiskt läst en hel bok :O tro det eller ej! Jag lånade ju igår på svenska skolan både en bok och en film nu över lovet och idag läste jag ut boken :( lite ledsamt att inte längre ha en bok att läsa men ooooh vad bra den är. Läste en blomma i afrikas öken och jag har ju tidigare sett filmen och den berörde mig verkligen så när jag såg boken stå i hyllan var jag ju bara tvungen att låna med mig den så att jag kunde läsa även boken. Det var ett tag sedan jag såg filmen senast så kan inte riktigt säga vilken jag tycker är bäst men det är ju klart att det är fler detaljer i boken än i filmen, men jag tror också att jag på något sätt berördes mer av de hemska bilderna i filmen än vad jag gör av orden i boken. Men det kan också ha att göra med att jag såg filmen innan jag läste boken, hade varit tvärtom kanske det hade varit annorlunda.

Har legat och lapat sol ute vid poolen idag, så grymt skönt. Fick dock gå in och hämta en vattenflaska för jag märkte när jag satte mig upp och läste att jag var alldeles yr och att jag var nära på att svimma...så en flaska vatten och en handduk över huvudet så var det problemet ur vägen :)
Kände mig faktiskt lite brun när jag satt inne vid lunch och såklart lite stolt över att lilla jag lyckats få färg utan att gå till solariet tre gånger i veckan ;)

Har ikväll varit på middag hemma hos en mycket trevligt familj. Jag känner mig faktiskt riktigt lyckligt lottad som får vara med familjen och träffa så otroligt fina familjer, barn och människor. De hade en så otroligt söt hund och den fick mig verkligen att sakna min lilla Mimmis. Min lilla vovsing. Vi åt fisksoppa och hade det riktigt trevligt och ena dottern i familjen hade bakat tomteluvor till oss alla som vi fick smaka på, riktigt duktigt gjort och riktigt goda. Sedan var det dags för Idol! Så otroligt roligt, jag hade kramp i käken för att jag log och skrattade så mycket och det är precis den känslan som man vill ha när man är iväg på skön middag. Tryggheten att kunna slappna av och skratta tills man gråter och kiknar.

Nu ska jag bara fixa klart bilderna här till bloggen och sen blir det att sova, Ronja åker ju hem imorgon :( så vi ska först på någon frukt frukost med Linnéa och sedan får vi se vad som sker :D
puss och kram på er <3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar