Translate

fredag 20 december 2013

Orchard Rd

Jaha kära vänner dagen i sig har inte varit så händelserik för mig, gick upp med barnen för att få dem till skolan, gick och la mig för att sova en timme till och sedan upp för att plugga tills barnen kom hem igen. Jag har faktiskt också slagit in lite julklappar och gjort lista på vad som ska köpas imorgon och vad som ska köpas till vem. Känns så mycket enklare att handla när jag vet vad det är jag ska ha. Har förresten avklarat den första delkursen i min distanskurs. Så grymt lättad och stolt känner jag mig, dock väntar jag ju på svaret från läraren om att det är godkänt men det känns ändå skönt att ha lämnat in. Detta gör nu att jag kan fokusera helt och hållet på min Grammar and Translation kurs som jag också läser just nu. Sista inlämningsdagen är den 10 januari och jag ville ju helst varit klar med allt innan jul men jag ser nu att det inte kommer att ske. Så får antagligen vara lite tråkig mot ungarna någon dag under deras lov eftersom jag faktiskt måste plugga för att hinna klart...tråkigt men sant!

Nu på kvällen så drog jag och Hampus in för att ta lite kort på julbelysning och dekoration som finns inne på Orchard Road. Det var helt sjukt vad de går all-in här när det kommer till jul. Längs med hela gåbanan var det uppträdanden, scener, uppbyggda sagor om hur julen började och om Jesu barnet. Gatuartister uppträdde med contact juggling som är en boll som ser ut att vara gjord i glas som de balanserar på sin kropp. Vi gick runt och tog en massa kort som jag just nu är för trött för att kolla igenom alla och välja ut de braiga så jag tänker bara slänga upp några idag och sen får jag köra en bildbomb imorgon, så som jag gjorde med Sentosa.

Såg förresten en groda på vägen till Hampus, fy vad jag tycker att de är äckliga. Jag hoppade nästan högt först när jag såg att det var en groda och den hoppade runt som om den ägde trottoaren och såg bara sådär grymt slemmig och allmänt äcklig ut som många grodor gör. Och inte nog med att den var där utan nej den skulle ju vara stor dessutom, lika stor som huspaddan hemma skulle jag kunna tro. Usch!! nej jag tycker inte om grodor!

Sprejat mina fötter med min pepparmintspray som jag fick av Erika i födelsedags present i somras, så nu sitter jag och myser under täcket i doften av mint. Så otroligt gott, och så otroligt skönt för fötterna, mina är ju konstant svullna här nere nu... :/
Fler bilder kommer imorgon gott folk för nu ska jag sova. Puss på er <3







Hampus lärde mig ett nytt knep, men jag gjorde inte riktigt rätt för hans bild såg ascool ut och min ser mest kaos ut ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar