Translate

lördag 21 december 2013

that moment...

idag har jag haft tomteverkstad i mitt rum. Först var jag inne i stan och köpte de sista julklapparna och sedan åkte jag hem för att slå in allting, och göra god jul etiketter att tejpa fast på paketen. Har inte lyckats hitta sådana som man klistrar enkelt på paketen utan gjorde mina egna, verkligen inga avancerade utan skrev med bläck på vanligt papper....tråkigt jag vet men det skulle tagit så lång tid annars...kanske köper lite julstickers och klistrar på om jag orkar och hinner.

Emelie och jag har kollar på "Simon och ekarna" idag och den var en riktigt bra film. Det kanske inte är världens mest bästa gjorda film, eller har världens bästa story men det är helt klart en film som berör. På ett eller annat sätt, så har ni inte sett den tycker jag att ni ska se den en sån där slapp regnig dag, gosa ner er i soffan med en kopp thé och en kompis och kolla på filmen.

På kvällen så var vi ute och firade att ungarna hade gått på jullov vilket innebar att vi åkte till Tanglin Mall och badade i skumsnön som de har där på kvällen halv åtta till halv nio typ^^ dock har jag tyvärr inte tagit några bilder då jag lekte i skummet tillsammans med barnen och hade skumsnöbollskrig. Det var riktigt roligt och man blev riktigt blöt. Det var en liten indisk flicka som tyckte att det var väldigt roligt att kasta skum på mig och stod och kastade på mig och Cajsa. Så otroligt söta alla små barn som sprang runt i sina badkläder och kasta skum som ska låtsas vara snö :) Jag vet att mia tog lite kort med Guddes telefon så jag tänker att jag kan be om de bilderna.
Efter att vi hade sköljt av oss och bytt om till torra kläder gick vi alla ut och åt på Hard Rock Café. Så otroligt mysigt att få vara en del av detta, jag känner mig riktigt tacksam :) Vi åt gott och målade i barnmenyerna och lyssna på bra rock såklart.

Nej nu börja det klia i ögonen så då är det dags att stänga av datorn och gå och lägga sig.


Min fina lilla hög med julklappar som ska ges bort om tre dagar :D

OBS! Snodd ifrån Magnus facebook sida OBS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar