Translate

söndag 15 december 2013

Tredje advent

idag har varit en lugn och skön dag. Väcktes av Ronja vid halv tolv kanske för då skulle Linnea komma hit med två kompisar för vi skulle ha en mysigt frukt frukost. Kollade ikapp ett avsnitt av julkalendern innan de kom och sedan skar vi frukter för glatta livet ;) haha nej inte riktigt så men det var mycket frukt och mycket gott.

Tog med Linnea och hennes vänner in till Arab Street och där gick vi och käkade lunch och sedan visade jag dem min favorit gata, Haji Lane. Det är den som har massa vintage butiker och i den butiken som jag gillat bäst fanns det helt plötsligt en glasögonbutik på övervåningen :O Jag blev lite lätt chockad för när jag var där för tre veckor sedan var det linnen, väskor och skor på övervåningen. Den nya butiken på övervåningen var iaf norsk design och dem letar efter någonstans i sverige att få igång en marknad så vet ni någon som är intresserad hör av er. Han som jobbade i butiken var riktigt schysst och trevlig. Grymt snygga glasögon och bågar dessutom. De säljer på internet också på DigbyDuke där kan ni gå in och kolla på dem om ni är intresserade :)

Hem när det började spöregna och sen dess har jag legat på soffan och vilat mina fötter. Jag måste skaffa riktiga skor för jag tror att jag börjar känna av något som kanske kan bli hälsporre :( och det vill jag inte ha!!!! har kollat på Skavlan och skypat med morfar och mormor och Karin och Tilda. Så supermysigt att se och höra familjen igen :)

Mango, papaya, nätmelon, en annan gul frukt, något som kanske var drakfrukt, nån som såg ut som en muterad passionsfrukt. Grymt gott :) 

Kvällsmys med tända ljus och dator


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar