Translate

söndag 29 december 2013

Vacker - Little marbles

Idag har jag varit i parken och spelat fotboll med Noah, Linnea, Emelie och Thiago. Hade med oss pastasallad som vi åt och hade lite mysig picknick. Man saknar närheten till natur mer än vad man tror. Hemma så är man så bortskämd med att det vilda finns precis utanför dörren och man kanske inte uppskattar det lika mycket just för att man ser det varje gång man går ut, men här är det parkerna som är det närmsta natur man kommer, men då är allting också så fixat och klippt och omskött. Vi pratade lite om detta när vi var hemma hos Jerkfeldt och det har liksom satt sig och jag känner att jag kan sakna det där lilla som att bara gå ut med Mimmi någon gång när man är rastlös eller uttråkad. (Nej jag vet jag går inte ut med henne så ofta, men jag saknar ändå att kunna)
Jag var ju gärna ute och fotade lite hemma när frosten kom och när jag inte hade så mycket annat att göra, men det är inte samma sak att gå ut här. Luften är inte riktigt lika frisk, just för värmen och luftfuktigheten.

Jag har varit så otroligt trött de senaste dagarna kan nästan somna varsomhelst närsomhelst. Nu ska jag verkligen komma igång med att simma bara för att röra på kroppen och försöka komma igång och få lite energi i kroppen. Jag är så sjukt seg, det är som om kroppen inte vill göra någonting. Jag somnade på soffan här idag i nästan två timmar och då hade jag ändå sovit nästan 10 inatt så just nu känns det som om min kropp kan sova hur mycket som helst. Jag vet ju att man blir trött av att sova för mycket men min kropp brukar behöva 8-10 timmar varje natt, men det klart det är väl annorlunda här nu när jag inte jobbar hela dagarna som man gör hemma....

Imorgon kommer Mias syster och hennes familj, det ska bli väldigt trevligt att träffa dem och sen är det ju snart nyår. Ska vara en stor konsert grej på flotten vid Marina Bay, tror att den kanske visas live på teven också så får se vad som händer där. Det blir nog i alla fall inget beach party, det hade vart nice men skulle inte orka så mycket folk och så som det kommer att vara därute. inte nu när jag mår som jag mår.

Nu ska jag snart sova igen iaf men ska ställa klockan på halv nio eller så så att jag kommer upp i tid och får gjort lite saker under dagen. :) puss och kram på er


Fina underbara hund <3


Min vackra lilla gata <3


2 kommentarer:

  1. Tur du la in att det inte händer så ofta alltså det där med Mimmi ;-) Men det hände ibland o du gör mkt annat hemma puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja jag kände att det var bäst ;)

      Radera