Translate

tisdag 24 december 2013

Dan före dopparedan

Idag var det den tjugotredje december vilket betyder att när jag vaknar imorgon så kommer det att vara julafton! Åh en sådan underbar känsla. Imorgon får jag också öppna de paket som jag har fått skickat till mig hemifrån.
Idag har det vankats julstädning i huset, barnen lekte hela förmiddagen med varandra och sedan åkte Noah till en kompis och lekte. Har på eftermiddagen nu kollar ikapp på julkalendern, tragiskt att det bara är ett avsnitt kvar :/ och sedan har jag lagat mina kläder som behövde fixas.
Det har varit en produktiv dag och jag även hunnit simma några längder i poolen. Jag blir alltid så grinig när jag har varit inne en hel dag och pluggat eller så så det är perfekt att bara kunna gå ut och få av sig lite irritation.
På kvällen har jag och Noah varit hemma och gjort lite marsipan godis, kollat på julkalendern och gjort fina girlanger att sätta upp i huset. Jag lyckades tyvärr få vatten i choklad som höll på att smälta så den blev förstörd :( men marsipan är ändå marsipan och lika gott utan choklad ;)
varit en riktig mysdag idag och julkänsla har faktiskt infunnit sig trots värmen på utsidan och palmerna som svajar emot himlen.

Jag saknar alla er därhemma extra mycket nu när det är jultider och imorgon ska jag ju skypa med hela familjen hemma när jag kommit hem från kyrkan. Jag har inte bestämt ännu om jag ska öppna paketen då eller om jag ska öppna de på morgonen?!....Hursom så blir det bra.
Hela dagen imorgon kommer att spenderas uppe i kyrkan och ta hand om de som kommer dit och firar.
Nu är det faktiskt så att jag har sex minuter (i skrivande stund) på mig att publicera inlägget innan det faktiskt är julafton för mig här nere :O :) Så puss på er alla och God Jul!!!


Wah...bara en minut kvar nu :O


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar