Translate

onsdag 4 december 2013

Silent night.....please?

Idag var det tidig uppgång för att hinna duscha innan matlagningen satte igång. Tårtorna som jag påbörjade igår blev inte riktigt så som de skulle ha varit men de andra hade löst det fint, eftersom jag hade behövt gå hem tidigare för att möta barnen.
Vi har varit ett gediget gäng på 4 pers som lagat maten och det blev faktiskt riktigt bra. De som kom uppskattade det verkligen och det var även ett företag som hade tagit med sig sina singaporianska kollegor för att äta denna svenska julbordslunch. Tror att de flesta smakade på det mesta....men det var nog rätt mycket som hamnade i bingen. Det är ju trots allt lite annorlunda smaker på ett svenskt julbord om man ska jämföra med asiatisk matlagning.

Var så trött när jag kom hem sen efteråt att när jag var klar med barnen och deras läxor så somnade jag på sängen.
Jag, Ronja och Emelie kollade på julkalendern och sen tog jag och Emelie en runda i parken. Tror att rundan ska ha varit fem kilometer. Emelie sprang och jag hade lånat Noahs fina inlines. Trillade faktiskt bara en gång och jag måste erkänna att det ibland kan kännas riktigt skönt med fysisk smärta. Det brände riktigt gött i röven under resten av rundan (trillade typ i början i en nedförsbacke till en lite tunnel). Höll sedan på att trilla in i ett gäng killar som stod vid ett övergångsställe och såg att vara på väg ut på fest, skulle ju bara komma upp på trottoaren...men men ingen skada skedd trillade inte och bad fint om ursäkt till killarna för att jag nästan trillade in i dem. Hade ett riktigt gött tjejsnack jag och Emelie, det är konstigt att man inte vet att man saknar vissa sådana saker förrän man får det igen.

Nu har jag en öm svanskota, ett lite lätt dunkande huvud, en svullen läpp (inte för att jag trillade med inlinesen utan för att min blåsa har gjort så att min underläpp är dubbelt så stor som den brukar vara :( )
Kanske är dags att sova och hoppas och önska att man ska vakna imorgon och må helt och fullt bra...haha vet ju att det inte kommer hända men man kan ju alltid drömma.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar