Translate

söndag 29 december 2013

Chinese Garden Bild bomb

OMG! jag har precis suttit och gråtit ut all vätska som möjligtvis funnits i min kropp. Vi har sett en så otroligt rörande och tung film "I am Sam". Den handlar om en man som är förståndshandikappad och hans dotter som han försöker att uppfostra. Om alla de problem som han stöter på och hur han löser dem med hjälp av sig själv och andra runt omkring. En otroligt bra skildring, och jag brukar ha svårt för filmer där en icke-handikappad ska spela handikappad för det känns nästan alltid på något sätt som om det blir parodi på det, men skådespelaren spelade så bra och det var verkligen en tårdrypande film. Tror att jag har gråtit de senare två tredjedelarna av filmen, och det blev ju inte bättre när filmen var slut...tårarna bara fortsatte att rinna. Så skönt att få se sådana filmer och bara låta tårarna komma ut och slippa bry sig.

Annars har vi idag varit Chinese Gardens jag och Linnea och barnen. Vi var på skölpadde museet och matade dem och gick runt och tog massa mysiga bilder. Sedan fikade vi lite frukt vid dammen och tittade på fiskarna och sköldpaddorna som simmade där.
Vi tog SRT:n till Clementi för att köpa lunch men det slutade med att barnen tyckte att vi skulle göra omelett hemma istället, så vi köpte bara varsin dricka. Det funkar ju lika bra det.
När vi kom hem kollade vi på Mulan både ettan och tvåan för i Chinese Garden läste vi om henne på hennes staty som står där med de andra hjältarna. Det är ju sådan nostalgi och så härligt att få se på gamla klassiker från barndomen. Det är ju så mycket minnen med alla de underbara filmerna.

Nu på kvällen såg vi ju på film och mös i sofforna, jag och linnea åt efterrätt i form av cheesecake (Anna hade gjort på pepparkakor och hade med sig på Juldagen) Så otroligt god att man kan äta en hel själv ;) Nu är det snart läggdags iaf så får vi se vad som står på morgondagens schema. Jag ska nog ut och simma på morgonen, det känns som om man behöver röra lite på sig efter skön julhelg och allting....




En...

Två....

Tre.










Ge mig mat!!!

Om detta är desamma sköldpaddor som stod på varandra förra gången jag var där så växer de otroligt snabbt :O

Såg ut att sova så skönt :)



Vätskepåfyllning





Söta glada syskon kramas så gärna :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar