Translate

onsdag 11 december 2013

Catching Fire!

Idag har jag pluggat...åh vad det är tråkigt att sitta inne och plugga när man ser hur fint solen skiner där ute. Dessutom var det affärsengelska som stod på schemat idag, det gör ju heller inte saken roligare. Det slutade med att jag gick ut och la mig i solen den sista timmen innan barnen skulle komma hem från skolan, så lite färg kan jag kanske ha fått i alla fall. Det är så otroligt skönt att ligga ute i solen och känna hur värmen bränner lätt på huden och långsamt somna till musiken från mobilen som ligger under handduken. Åh jag riktigt njuter nu när jag bara tänker på det ^^
Annars har det inte hänt så mycket....läxläsning och middag typ ;) kollat på julkalendern såklart! Iår har de verkligen fått till det med en kalender som passar alla åldrar, så bra jobbat SVT. Tummen upp till er.

Har nu precis kommit hem ifrån ett lite spontant biobesök. Såg "Catching Fire", Hunger Games andra film,  tillsammans med Ronja och Hampus. Åh herregud vilken bra film...jag satt och grät, fnissade, skrattade, bet på naglarna och spände mina nävar i omgångar. Åh den var så bra, kändes så verklig. Men jag råder er att se på ettan innan ni kollar på tvåan. Hampus hade inte sett ettan så han var nog inte lika imponerad och inne i filmen som jag och Ronja var. Det känns lite svårt just nu att varva ner efter en så spännande film så jag ska se om jag inte kan streama lite musikhjälpen i datorn och långsamt somna till välkända ansikten.

Min mobil fungerar fortfarande inte som den ska så jag tänker att jag kanske måste ta med den till en apple butik imorgon och se om de kanske kan hjälpa mig :/ segt när saker och ting inte fungerar som dem ska. Det värsta är att det är problem med samma funktion som det var på den jag lämnade in i början på sommaren. (vet inte om jag skrev detta igår men gjorde jag det så behöver ni ju inte läsa det en gång till) Jag blir så trött på Apple. Nästa gång blir det helt klart en Samsung eller en Sony för min del, känns som man får mycket mer för pengarna och inte en massa funktioner som bara går att använda med mobiler av samma märke. Sen visst Apple är lättanvänt, fast idag uppdaterade jag till nya iOS systemet så fattar det väl inte helt ännu men det kommer väl....Men jag har haft mycket problem med min telefon just för att Apple har haft konstiga kontrakt som gjort att jag inte skulle kunna låsa upp min telefon innan jag åkte, haft problem med Wi-Fi, får då dessutom inte tillbaka min gamla telefon lagad utan en helt ny enhet, men ingen ny garanti....konstigt att en helt ny mobil ska gå på en gammal mobils garanti.... men men det kan ju också vara så att vissa av problemen som jag har stött på har handlat om Telias avtal med Apple. Hursom har jag tröttnat på det och tänker välja ett annat märke nästa mobilinköp.

Nej men vad konstigt nu när jag öppnade mobilen så har jag helt plötsligt internet igen...OMG jag blir inte klok på detta!!! Aja hoppas att det håller i sig nu och att det bara var någon störning ifrån grannens nätverk eller något.
Nu ska jag försöka somna. Puss och kram <3



Ett hyfsat försök till en panoramabild på poolen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar